Menu

Kurs hatha-jogi dla początkujących (06.10.2020 roku wtorek)

Zapraszamy serdecznie wszystkich chcących rozpocząć praktykę jogi, jak również tych, praktykujących od niedawna, na kurs jogi przeznaczony dla osób zupełnie początkujących. Kurs przede wszystkim nastwiony będzie na naukę podstawowych asan (pozycji jogicznych), ale oprócz tego poznasz podstawowe techniki oddechowe w jodze, a także odrobinę teorii i filozofii, dzięki czemu Twoja perspektywa postrzegania jogi z pewnością stanie się szersza i bardziej zrozumiała.

DO KOGO KIEROWANY JEST KURS?
Kurs przede wszystkim kierowany jest do osób całkowicie początkujących, które nigdy wcześniej nie miały styczności z systemem ćwiczeń hatha jogi. Kurs jest przeznaczony także dla osób praktykujących jogę od niedawna, które chcą zgłębić techniki wykonania podstawowych pozycji, rozłożyć je na czynniki pierwsze, poznać prawidłowy kierunek pracy w asanach. Zapraszamy również wszystkich tych, którzy pragną doskonalić swoją praktykę, a kurs będzie doskonałą okazją do jej pogłębienia.

PROGRAM KURSU:
Podczas kursu przede wszystkim poznasz klasyfikację asan oraz podstawowe zasady wykonywania 40 asan, najważniejszych z punktu widzenia dydaktycznego. Nauczysz się także w jaki sposób korzystać z przyborów pomocnych przy wykonywaniu tych asan (paski, klocki, koce), dzięki czemu staniesz się w praktyce bardziej samodzielny i dowiesz się jakich konkretnie pomocy potrzebuje Twoje ciało w danej asanie. Poznasz nie tylko podstawowe techniki wykonania asan, ale także podstawowe techniki oddechowe w jodze. Dowiesz się jakie znaczenie ma po każdej naszej praktyce prawidłowa relaksacja.

Podczas kursu zgłębisz:
POZYCJE STOJCE - są to najważniejsze asany pod względem zarówno dydaktycznym, jak i niezwykle szerokiego zakresu ich działania. Uczymy się w nich nie tylko prawidłowego ułożenia ciała w przestrzeni, ale przede wszystkim podstawowych technik i ruchów obecnych w innych asanach.

POZYCJE ZE ZGIĘCIEM KRĘGOSŁUPA (skłony do przodu) - pozycje nazywane również "wygięciami do przodu", które doskonale zwiększają zakresy ruchu poszczególnych partii ciała, przygotowując ciało do wykonania w bezpieczny sposób innych, trudniejszych pozycji. Mają również działanie regeneracyjne i izolujące zmysły (regenerujące układ nerwowy).

POZYCJE SIEDZĄCE - pozycje najczęściej wymieniane w pismach jogicznych jako najbardziej użyteczne w praktyce jogi, które wzmacniają kręgosłup oraz usprawniają krążenie w kręgosłupie. Tonizują również narządy jamy brzusznej i klatki piersiowej.

POZYCJE BRZUSZNE - czyli oddziałujące przede wszystkim na narządy jamy brzusznej oraz mięśnie brzucha. Pozycje te doskonale przygotowują ciało do innych asan wymagających prawidłowego zaangażowania mięśni korpusu ciała.

POZYCJE Z ROTACJĄ KRĘGOSŁUPA (skręty) - wyjątkowe i nieocenione dla zesztywniałych mięśni wzdłuż kręgosłupa. Pozycje skrętne w jodze uelastyczniają mięśnie i więzadła kręgosłupa, zapewniając mu prawidłowe zaopatrzenie w krew.

POZYCJE Z WYGIĘCIEM DO TYŁU (wygięcia do tyłu) - stanowią one niezwykle istotną część praktyki asan, gdyż prezentują rodzaj ruchu najczęściej w naszym zwykłym życiu pomijany, a z punktu widzenia zdrowia niezwykle cenny, powalający utrzymać ciało w zdrowiu i dobrym samopoczuciu. W tej grupie asan znajdują się zarówno łatwe, jak i bardzo zaawansowane pozycje. Te zaawansowane, są jednymi z najbardziej intensywnych pozycji w jodze w ogóle, dlatego praktykuje się je dopiero po odpowiednim przygotowaniu i doskonałym opanowaniu technicznym łatwiejszych pozycji z wygięciem.

POZYCJE ODWRÓCONE (inwersje) - są to chyba najbardziej charakterystyczne pozycje dla systemu hatha-jogi, które pełnią jednocześnie niezwykle ważną rolę dla ludzkiego zdrowia. Ich najważniejszym zadaniem jest odwrócić negatywny efekt grawitacji, która działa działa na ludzkie ciało. Są to jednak pozycje, co do których należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłową technikę ich wykonania. Wykonywane w sposób dla danej osoby bezpieczny są zwieńczeniem naszej praktyki asan.

GŁĘBOKI RELAKS - jest podstawową formą relaksu na gruncie hatha-jogi. Wykonywany w pozycji relaksacyjnej zawsze na zakończenie praktyki asan, pozwala uwolnić wszelkie napięcia, usunąć nagromadzone zmęczenie. W rezultacie uważa się, że głęboka relaksacja jest jednym z najważniejszych elementów praktyki jogi.

CZAS TRWANIA KURSU:
Kurs będzie trwał przez dwa miesiące (październik, listopad) począwszy od dnia 06.10.2020 roku (wtorek) do 26.11.2020 roku (czwartek). Zajęcia będą się odbywały dwa razy w tygodniu - we wtorki i czwartki o godzinie 17.00. W sumie cały kurs będzie obejmował 8 spotkań w październiku oraz 8 spotkań w listopadzie - w sumie 16 spotkań trwających po 1,5 godziny każde.

DATY SPOTKAŃ:
Październik: 06.10, 08.10, 13.10, 15.10, 20.10, 22.10, 27.10, 29.10.
Listopad: 03.11, 05.11, 10.11, 12.11, 17.11, 19.11, 24.11, 26.11.

PIERWSZE SPOTKANIE:
06.10.2020 roku (wtorek), godz. 17.00.

MIEJSCE:
Studio Yoga Balance
Chorzów, ul. Wolności 15
(I piętro, wejście w bramie)

PROWADZĄCY:
Zajęcia poprowadzą doświadczone nauczycielki jogi, z wieloletnim stażem nie tylko w praktyce własnej, ale przede wszystkim doświadczone w nauczaniu innych osób - Ewa Pawlicka oraz Ewa Gorgoń.

CENA:
260 zł cały kurs. Warunkiem wpisu na listę uczestników jest zgłoszenie oraz wpłata pełnej kwoty lub pierwszej raty za kurs w wysokości 130 zł. Drugą ratę w wysokości 130 zł należy uiścić wówczas do końca października.

Kurs można również zrealizować w ramach korzystania z systemów partnerskich Multisport, Ok System oraz Fit Profit. Chcąc z tej możliwości skorzystać należy najpierw dokonać zgłoszenia (telefonicznie, mailowo), a później przy każdym spotkaniu zarejestrować swoją wizytę przed wejściem na salę.

UWAGA:
Ilość miejsc ograniczona. Na cały kurs zapisujemy tylko 12 osób. Warunkiem rezerwacji miejsca na kursie jest wpłata całej kwoty lub I raty w wysokości 130 zł do dnia rozpoczęcia kursu.

JAK DOKONAĆ PŁATNOŚCI:
Wpłaty dokonujemy na konto Yoga Balance o numerze: 62 1050 1230 1000 0091 3110 5125 (w tytule przelewu prosimy wpisać "kurs dla początkujących + imię i nazwisko + nr. tel.").

ZAPISY I INFORMACJE:
Telefonicznie: 608 585 302 (Asia),
mailowo: yoga_balance@yahoo.pl
lub wysyłając wiadomość na FB (wiadomość do Yoga Balance).

"I gdy swe zmysły odciąga, tak jak żółw kurczy swe członki,
Od świata rzeczy zmysłowych, ten umocnił się w mądrości.".
Bhagawad Gita

powrót

Zdjęcia

Nasz adres

Bytomskie Centrum Kultury
(sala Ambasada II piętro)

pl. Karin Stanek

41-902 Bytom

yoga_balance@yahoo.pl

Masz pytania zadzwoń
608585302 - Asia
792545456 - Ewa
Znajdziesz nas na

Yoga Balance FacebookFACEBOOK

Yoga Balance InstagramINSTAGRAM

YOGA BALANCE 2018

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Yoga Balance, ul. Powstańców Śląskich 10, 41-902 Bytom. Przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO w celach statystycznych, marketingowych i analizowaniu ruchu na stronie internetowej. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords. Dane będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat. Posiadacie Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia. Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo zablokować tę opcję samodzielnie w ustawieniach przeglądarki.Akceptuję
Do góry